Atrage participanti pentru seminar

Azi revin asupra unei teme de interes, atat pentru mine cat si pentru multi dintre cititori. Combin ceea ce stiu din proprie experienta cu informatiile pe care le am de la alti organizatori de seminarii si evenimente proprii. Iata cateva dintre lucrurile pe care poti sa le faci pentru ca un seminar sa fie un succes:

1. Pregateste teme de actualitate, prezentari si materiale  excelente, cu o valoare tangibila pentru publicul tinta, pe care il inviti la seminar

–          Insista pe beneficii – creeaza un mesaj de promovare cu titlu/text/continut orientat asupra lucrurilor pe care le castiga cei care participa, ce probleme de actualitate abordezi si ce rezolvari si solutii propui;

–          Descrie materialele pe care le vei pune la dispozitie participantilor, suportul pe care acestea il asigura dupa seminar.

2. Asigura prezenta unor lectori cunoscuti si recunoscuti pentru pricepere si experienta

–          Insista pe partile relevante ale CV-ului fiecarui lector de la seminar, care sa sublinieze si sa intareasca beneficiile pentru participanti;

–          Insista pe experienta din prima linie a practicienilor sau aprecierile, recunoasterile, premiile si distinctiile obtinute de teoreticienii care sustin prezentarile, din punct de vedere al beneficiilor pentru participanti;

–          Mentioneaza alte evenimente anterioare la care au participat lectorii tai si evoca ecourile de atunci, inclusiv cu eventuale impresii ale unor participanti de la acestea.

3. Promoveaza evenimentul prin strategii de marketing si canale de comunicare multiple

Strategii:

–          Ofera un material gratuit, disponibil online sau intr-o alta forma, in format succint, de genul trusei de prim ajutor, in schimbul inscrierii participantilor;

–          Intocmeste un chestionar simplu, de maxim 7-9 intrebari, care sa-i faca pe participanti sa constientizeze mai bine riscurile si pericolele la care se expun sau, cu alte cuvinte, sa-si dea seama cat de urgent este sa ia masuri de precautie/prevenire;

–          Ofera o lista a celor mai importante 10 motive pentru a lua masuri rapide de completare a trusei de prim ajutor;

Canale de comunicare:

–          Email/SMS – baza de date proprie/inchiriata, prin folosirea unor criterii de selectie/compatibilitate cu profilul participantului ideal si transmiterea unui mesaj conceput in conformitate cu ideile de mai sus (beneficii-nevoi, urgenta-prim ajutor, etc);

–          Comunicat de presa (online);

–          Publicitate offline/online (Google AdWords, Social Media, bloguri, forumuri, radio, publicatii de specialitate);

4. Invita participanti pe baza beneficiilor si a nevoilor acestora

–          Descrie/povesteste in invitatia la seminar un caz concret si felul in care trusa ta de prim ajutor a salvat situatia;

–          Insista pe valoarea pe care o adaugi fie sub forma de castig, fie ca economie de timp, bani, energie, etc. folosind cifre, date, statistici;

–          Subliniaza emotii, “daca ti s-ar fi intamplat tie”;

5. Demonstreaza ca evenimentul TAU este cel mai potrivit nevoilor participantilor

–          Concentreaza-te asupra filozofiei tale in afaceri, asupra modului in care lucrezi, motivatiile si valorile tale;

–          Spune-le invitatilor cum te dedici scopului de a-i ajuta, in ce fel poti fi de ajutor, de ce iti place sa o faci, ce te face unic in abordarea ta.

Inainte sa te gandesti la organizare si mijloace de promovare pentru un seminar, asigura-te ca poti face fata solicitarilor si eforturilor pe care le presupune organizarea, din toate punctele de vedere – energie fizica, resurse financiare si de timp si asa mai departe.

Mai presus de toate, asigura-te ca exista suficient de mult interes si destule cereri pentru seminar, astfel incat sa ai o motivatie puternica.

Daca eforturile necesare sint prea mari pentru tine, apeleaza la firme specializate, care sa te ajute cu organizarea, iar tu concentreaza-te asupra prezentarii informatiilor sau ce stii tu sa faci cel mai bine.

Tags: , , ,

Leave a comment